به گزارش دیار آذربایجان ، محمد صادق پور مهدی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مراسم تودیع و معارفه از جمله جلساتی است که می‌توان گفت که در طول چند سال چه خدماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل جزو زیرساخت‌های توسعه است، گفت: با توجه به نقش جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی، در رابطه با منطقه باید به عنوان کریدور اصلی صنعت در نظر گرفته شود که در شاخه‌هایی زیادی مطرح شود.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه موافق ادغام اداره راهداری با حمل و نقل جاده‌ای بوده‌ام، گفت: فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده بعد از ادغام این نوید را داد که کار درستی انجام گرفته است.

پورمهدی به گزارشات وضعیت استان در رابطه با زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه زیرساخت وضعیت استان مناسب نیست و عقب‌ماندگی‌های زیادی در زمینه حمل و نقل را شاهد هستیم که جاده اهر، مراغه و هشترود را می‌توان نمونه وضعیت نامناسب جاده‌ای مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تلاش شبانه‌روزی راهداری و راهنمایی رانندگی نبود، قطعاً تلفات زیادی داشتیم، عنوان کرد: حتی مشاهده شده که یک روز غفلت چه تلفاتی را به بار آورده است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان سعی کردیم بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات را به بخش راهداری اختصاص دهیم ،اظهار کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  با بخش‌های زیادی در ارتباط است و اگر امروز می‌بینیم عملکرد راهداری مناسب بوده، به علت تعاملات مطلوب با سایر دستگاه‌هاست.

وی در تشریح خدمات جاده‌ای استان گفت: احداث پلیس راه تبریز به عنوان مرکز استان کلید زده شده و پلیس راه خداآفرین نیز افتتاح شده است و برای پروژه‌های تعیین شده از قبل باید مدیرکل جدید تعهدات قبلی را عمل کند.

پورمهدی بیان داشت: یکی از رموز موفقیت مدیر، حضور در صحنه است و زمانی یک مدیر موفق می‌شود که در مواقع بحرانی در کنار مردم باشد تا اگر کم و کاستی هم باشد، مردم درک درست از دستگاه داشته باشند.

وی با درخواست از وزارت راه و شهرسازی گفت: خواهش می‌کنم تا پایان سال موضوع هوشمندسازی جاده‌ها را تا ۱۰۰ دستگاه برسانید زیرا وقتی استاندار اصفهان ۷۰دستگاه کنترلی را برای استان اصفهان کم می‌داند، پس ما تعداد ۳۰ دستگاه برای این استان را چه بدانیم.

وی با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ و  تصویب  آن توسط دولت همچنین تشکیل ستاد استانی و ملی در این راستا بیان کرد: برای تبریز ۲۰۱۸، پنج محور تعریف شده برای مسیرهای تبریز، مرند، جلفا، کلیبر، میانه، بستان‌آباد و سراب را داریم که نیاز شدید به رسیدگی جاده‌ای دارند و درخواست می‌کنیم با دستور از وزارتخانه، عنایت ویژه‌ای به این محورها شود تا وقتی مسافر به استان می‌آید مشکلی در رابطه با جاده نداشته باشد.

وی یکی دیگر از موضوعات اساسی در بحث حمل و نقل مسافران را ایجاد و تکمیل پایانه‌های مسافربری دانست و گفت: این طرح در تبریز نیمه‌کاره مانده بود ولی با یک همت جزو یکی از بهترین پایانه‌های کشور شده است که البته همین کار برای شهرستان‌های دیگر نیز انجام شده است.

پورمهدی تاکید کرد: ما تمایل داریم مسؤولان استانی جزو نیروهای بومی استان باشند ولی اگر نمی‌توان مدیر بومی تربیت کرد، باید از نیروهای خود مجموعه کشوری استفاده کرد، با توجه به سبقه و تحصیلات مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، می‌توان پیشرو در اقتصاد مقاومتی هم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious