×
×

دیار آذربایجان : گزارش می دهد :
طرح دوباره پروژه “فرودگاه بین المللی ارس”

  • کد نوشته: 1041
  • آذر ۲۳, ۱۴۰۰
  • 136 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : با گذشت یک دهه ، تازه ترین اخبار از پروژه احداث فرودگاه ارس حاکی است محسن نریمان جلسه ای با فرماندهانی از ارتش در خصوص این پروژه داشته است که از نتایج این نشست هنوز اطلاع رسانی نشده است . در هر حال مردم و سرمایه گذاران ارس همچنان منتظر احداث این پروژه هستند ، پروژه ای که مسیر صادرات ارس را تسهیل خواهد کرد .
    طرح دوباره پروژه “فرودگاه بین المللی ارس”

    به گزارش دیار آذربایجان : ، سال گذشته بود که محسن نریمان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث فرودگاه بین‌المللی ارس تاکید کرده و گفته بود : رفع تداخل محل فرودگاه ارس با منطقه حفاظت شده مراکان و برخی تداخلات داخل محدوده مستلزم همکاری دو جانبه سازمان منطقه آزاد ارس با اداره کل حفاظت از محیط زیست است.

    براساس این گزارش ، گفتنی است براساس اعلام مسئولان وقت منطقه آزاد ارس از ابتدا مطالعات برای این پروژه تا سال ۱۳۹۶ مبلغی حدود ۱۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار برای احداث و راه اندازی فرودگاه ارس اختصاص یافته بود و همچنین معاون فنی و زیربنایی وقت سازمان منطقه آزاد ارس اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده بود رقمی که امروز با این وضعیت دلار و گرانی ها شاید صدها برابر بیشتر از آن مبلغ اعلام شده باشد !

    حال با گذشت یک دهه از وعده احداث این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار احداث خواهد شد ، تازه ترین خبرها حکایت از آن دارد که سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری قول همکاری کامل و مساعدت جهت تسریع در روند تکمیل پروژه را به مجموعه مناطق آزاد داده است ، همچنین محسن نریمان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز چند روز پیش جلسه ای به همین منظور با فرماندهانی از ارتش داشته است که از نتایج این نشست هنوز اطلاع رسانی نشده است . در هر حال مردم و سرمایه گذاران ارس بیش از یک دهه است که همچنان منتظر احداث این پروژه هستند ، پروژه ای که مسیر صادرات ارس را تسهیل خواهد کرد ، گفتنی است این پروژه یقینا تاثیر منفی بر فرودگاه تبریز نخواهد داشت .

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *