×
×

استاندار آذربایجان‌ شرقی خواستار شد :
ضرورت راه‌ اندازی کارخانه نوآوری و فناوری

  • کد نوشته: 1053
  • آذر ۲۵, ۱۴۰۰
  • 88 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه نوآوری باید به گفتمان مدیریتی استان تبدیل شود، گفت: برای تحقق این امر، راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فناوری ضروری است.
    ضرورت راه‌ اندازی کارخانه نوآوری و فناوری

    به گزارش دیار آذربایجان : ، عابدین خُرّم در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: دانشمندان ما به جرم پژوهش و نوآوری، آماج حمله دشمنان قرار می‌گیرند، زیرا آنها قبول نمی‌کنند که کشوری مبتنی بر مبانی انقلاب، رشد و پیشرفت کند.

    وی با بیان اینکه اقدامات پژوهشی دانشگاه‌ها، گنجینه‌ای است که می‌تواند تمام عرصه‌ها را تحت پوشش قرار دهد، افزود: امروز دانشگاه‌های ما پژوهش‌محور بوده و به‌دنبال ثروت‌آفرینی می‌روند.

    خُرّم با تأکید بر اینکه محققان نباید برای جذب منابع و تسهیلات در گیرودار سازمان‌ها و ادارات گرفتار شوند، گفت: همه بخش‌ها باید برای ارتقا کیفیت محصولات و رقابت در عرصه جهانی، به پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه کنند.

    استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کشور، تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴ درصد برسد، یادآور شد: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های برتر در حوزه پژوهش است و به دلیل تجارب و کارنامه گذشته و استعدادهای فراوان، می‌تواند نقش بسزایی در این حوزه داشته باشد.

    وی با تأکید بر اینکه نوآوری باید به گفتمان مدیریتی استان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فناوری ضروری است و اگر این اتفاق نیفتد، اکوسیستم فناوری استان ناقص می‌ماند.

    خُرّم همچنین بر اهتمام اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها برای تربیت پژوهشگران تأکید کرد و گفت: بهره‌وری بالا در بخش تولید و صنعت، بدون پژوهش ممکن نیست و بخشی از بهره‌وری پایین، به خاطر نبود رابطه معنادار میان بخش صنعت و حوزه پژوهش است.

    وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی می‌تواند محور علم و فرهنگ در منطقه باشد، بر تبادل دانشجو و استاد با کشورهای همسایه تأکید کرد و بیان داشت: این تبادل علمی مطمئناً دستاوردهای بسیاری را برای استان فراهم می‌کند.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *