×
×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
اختصاص ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به کرونایی‌ها

  • کد نوشته: 1230
  • بهمن ۳۰, ۱۴۰۰
  • 86 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان ۲۰ درصد ظرفیت تخت‌های تمامی بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی باید به بستری‌های کرونا تعلق بگیرد.
    اختصاص ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به کرونایی‌ها

    به گزارش دیار آذربایجان : ، بهمن نقی پور روز شنبه در شصتمین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا، بر ضرورت توزیع عادلانه بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید و اضافه کرد: همه واحدهای بیمارستانی استان ملزم به رعایت اختصاص ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به بیماران بستری ناشی از کووید ۱۹ هستند.

    وی با اشاره به شیوع سریع و شتابنده سویه اومیکرون و روند افزایش موارد ابتلاء و موارد بستری، اظهار داشت: انتظار می‌رود هماهنگی لازم در توزیع عادلانه بستری بیماران کرونایی در مراکز دانشگاهی، دولتی غیر دانشگاهی و خصوصی با مدیریت و پیگیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی و راهنمایی مرکز رصد سلامت، انجام شود.

    نقی پور با ابراز تأسف از کاهش و رعایت نشدن کامل پروتکل‌های بهداشتی با وجود افزایش و شدت روند سویه اومیکرون، ادامه داد: از این رو افزایش تولید محتوای آموزشی و تبلیغات در فضاهای مجازی و رسانه‌های گروهی و ترغیب و تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به خصوص برای استفاده از ماسک و تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون، باید بیش از پیش در برنامه‌های مدیریت روابط عمومی دانشگاه پر رنگ تر مورد توجه قرار گیرد.

    وی ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های معاونین، مدیران، همکاران بهداشتی و درمانی و همکاری مردم، بر مشکلات موجود فائق آمده و از این وضعیت فعلی نیز به سلامتی عبور کنیم.

    نقی پور نظارت دقیق بر اجرای قانون رعایت هوشمند بیماری کرونا در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی با مسئولیت مستقیم مدیران واحدها را مورد تاکید قرار داد و خواستار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون پرسنل به خصوص دوز سوم شد.

    وی با اشاره به گزارش‌های موجود مبنی بر تجویز بی رویه برخی از اقلام دارویی و خارج از «کتابچه راهنما» (گایدلاین) برای بیماران کرونایی از سوی برخی پزشکان، گفت: در این خصوص باید نظارت و هماهنگی از سوی معاونت غذا و دارو، درمان و سازمان نظام پزشکی افزایش یابد و در این بین انجام تمهیدات لازم و ارائه گزارش از سوی واحدهای فوق ضروری است.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *