×
×

امام جمعه شهرستان جلفا :
ولایت فقیه ؛ آنچه می گویند و آنچه که هست

  • کد نوشته: 1336
  • فروردین ۲۳, ۱۴۰۱
  • 104 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : خطیب نماز جمعه شهرستان جلفا در راستای فریضه تبیین به بحث ولایت فقیه اشاره کرد و گفت : امروز دشمنان میخواهند واقعیت ها را برعکس جلوه داده و آرمان های بدست آمده در سایه انقلاب اسلامی را نادیده بگیرند که هر کسی باید به شکل مستدل ، منطقی و عاقلانه واقعیت های تاریخ را بازگو کنند .
    ولایت فقیه ؛ آنچه می گویند و آنچه که هست

    به گزارش دیار آذربایجان : ، حجت الاسلام و المسلمین هادوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین که ایشان آن را فریضه و واجب دانسته اند اظهار داشت : دشمن در جبهه های مختلف برای تضعیف انقلاب اسلامی با استفاده از سلامت افکار جوانان ایرانی دست به جنگ شناختی زده است و امروز هیچ کشوری به غیر از ایران اسلامی هدف آماج گسترده تبلیغاتی نیست و روزانه چندین ساعت شبکه های مختلف ماهواره ای با بهره گیری از فضای مجازی و به زبان فارسی در صدد پایین آوردن جایگاه های کشورمان در عرصه های مختلف است .

    وی نشان دادن واقعیات تاریخ را راه مهم جهاد تبیین دانست و افزود : امروز دشمنان میخواهند واقعیت ها را برعکس جلوه داده و آرمان های بدست آمده در سایه انقلاب اسلامی را نادیده بگیرند که هر کسی باید به شکل مستدل ، منطقی و عاقلانه واقعیت های تاریخ را بازگو کنند .

    ولایت فقیه و آنچه می گویند

    امام جمعه شهرستان جلفا با بیان اینکه یکی از موضوعات جنگ شناختی بحث ولایت فقیه است تاکید کرد : ولایت فقیه ؛ اساس انقلاب اسلامی است که در این رابطه جوری القاء می شود که ولایت فقیه نوعی دیکتاتوری است که تمام تصمیمات در آخر توسط یک نفر صورت می گیرد ، حرف اشتباهی که عده ای یا نمی دانند یا مغرضانه آن را عنوان می کنند که در مقابل این گفته های غیرمنطقی و غیرمستدل باید پرسید معنای دیکتاتور چیست که آن را به ولایت فقیه نسبت می دهیم ؟ دیکتاتور یعنی خودرأی ، سرخود که هیچ کس غیر از او حق اظهار نظر ندارد ؛ یعنی همین رژیم پهلوی گذشته و کشورهای غربی یا همین کشورهای منطقه که هیچ گونه حق و تصمیمی برای کسی قائل نیستند . 

    ولایت فقیه و آنچه هست

    حجت الاسلام هادوی با بیان اینکه اسلام شناسی، عدالت و تقوا و کار آمدی  شرط اصلی ولایت فقیه است اظهار داشت : ولایت فقیه یعنی کسی که در کشور اسلامی اجرای احکام می کند باید اسلام شناس و مجری احکام اسلامی باشد ، ضمن آنکه حق اظهار نظر شخصی ندارد و هرچه میگوید برخواسته از دستورات دینی و اسلام باشد، از خطوط قرمز الهی عدول نکند و توانمند در حکمرانی باشد. حال باید پرسید کدامیک از شاخصه های آن با مفهوم دیکتاتوری همخوانی دارد؟ ولایت فقیه خودکامگی نیست بلکه مکمل اختیارات رهبری در قانون اساسی است .

    وی در خصوی اینکه گفته می شود تمام تصمیمات در آخر  به یک نفر منتهی می شود، اظهار داشت: از جمله اختیارات رهبری عزل  و تأیید رئیس جمهور و عفو و تخفیف های مجرمین است که پس از انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بخاطر خطاهای رئیس جمهوری وقت  (بنی صدر) وی را عزل کرد اما نه به طور مستقیم  بلکه پس از رای عدم کفایت توسط مجلس شورای اسلامی  و تأیید رؤسای جمهور از ابتدای انقلاب پس از انتخاب مردم صورت می گیرد و اگر عفو و تخفیف مجازات وجود دارد با پیشنهاد رئیس آن قوّه انجام  می پذیرد . حالا باز هم باید پرسید تصمیماتی  از این دست در نظام ولایت فقیه با خود رأئی و بدون ضابطه گرفته می شوند؟

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *