×
×

دیار آذربایجان : گزارش می دهد:
آیا گسل شهرستان مرند فعال شده است ؟ / زلزله های معنا دار به فاصله چند روز

  • کد نوشته: 1439
  • خرداد ۳۰, ۱۴۰۱
  • 118 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : هرچند گسلی از کناره یا مرکز شهر مرند وجود ندارد اما گسل های دیگر در جاهایی قرار گرفته که امواج آن می تواند مرند را مورد تهدید و تخریب قرار دهد و این زمین لرزه هایی که جدیدا به مرکزیت خود شهرستان مرند صورت میگیرد زنگ هشداری است تا مجددا گسل ها مورد بررسی قرار بگیرد .
    آیا گسل شهرستان مرند فعال شده است ؟ / زلزله های معنا دار به فاصله چند روز

    به گزارش دیار آذربایجان : ، براساس تاریخ طی زمین لرزه ای در گذشته ، شهر مرند یکبار با خاک یکسان شده است ! زلزله های تاریخی که هر ۳۰۰ سال یک بار مرند، بستان آباد و تبریز را ویران کرده که با فرا رسیدن دوره بازگشت این بازه زمانی تا چند سال آینده باید منتظر وقوع دوباره آن بود.

    گفتنی است گسل تبریز که از شمال این شهر عبور میکند این سامانه تا شهرستان مرند (دامنه شمالی میشو داغی تا بستان آباد با راستای شمال باختری- جنوب خاوری) به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر امتداد دارد .

    براساس این گزارش ، هرچند گسلی از کناره یا مرکز شهر مرند وجود ندارد اما گسل های دیگر در جاهایی قرار گرفته که امواج آن می تواند مرند را مورد تهدید و تخریب قرار دهد و این زمین لرزه هایی که جدیدا به مرکزیت خود شهرستان مرند صورت میگیرد زنگ هشداری است تا مجددا گسل ها مورد بررسی قرار بگیرد .

    نویسنده: خبرنگار : مهدی درخشانی
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *