×
×

دیار آذربایجان : گزارش می دهد :
اوضاع وخیم اجاره مسکن در شهرستان مرند

  • کد نوشته: 1443
  • خرداد ۳۰, ۱۴۰۱
  • 99 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : بازار رهن و اجاره مسکن در شرایطی رو به وخامت گذاشته که یک واحد 90 متری در یکی از مناطق شهر مرند 200 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 3 میلیون تومان از سوی موجر فایل شده است !
    اوضاع وخیم اجاره مسکن در شهرستان مرند

    به گزارش دیارآذربایجان ، بررسی آمارهای رسمی نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن مناطق شهری در اسفند ۱۴۰۰ تقریباً ۷۸۰ درصد بالاتر از فروردین ۱۳۹۵ بوده و بر این اساس روایت مرکز آمار ایران از رشد ۱۸۰ درصدی شاخص اجاره‌بها در این بازه زمانی چالش‌برانگیز به‌نظر می‌رسد؛ اما فارغ از میزان رشد اجاره‌بهای مسکن، نقشه جغرافیایی افزایش این شاخص نیز تأمل‌برانگیز است.

    بازار رهن و اجاره مسکن در شرایطی رو به وخامت گذاشته که یک واحد ۹۰ متری در یکی از مناطق شهر مرند ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۳ میلیون تومان از سوی موجر فایل شده است ! رشد سنگین اجاره بها در سال‌های اخیر عمدتاً به محلات گران نشین شمال شهر مرند اختصاص داشت ولی در ماه‌های اخیر این روند رو به رشد، به محله‌های شرق ، غرب و یا جنوب غربی این شهرستان کشیده شده و شاهد افزایش کوچ ساکنان این محلات به حومه شهر از جمله (کوی شهید چرمی ، فرمان آباد ، محله استمز و …) هستیم.

    گفتنی است بهادری جهرمی ، سخنگوی دولت نیز در خصوص وضعیت اجاره بهاء مسکن گفت : وقتی افزایش قیمت سالانه را داشتیم، طبیعتاً مالکان علاقمند به افزایش اجاره‌بها هستند اما دولت طرف مستأجران است و تکلیف خود را مشخص کرده است. اساساً عدالت‌محوری این دولت ایجاب می‌کند همیشه سمت طبقه ضعیفتر جامعه بایستد.

    نویسنده: خبرنگار : مهدی درخشانی
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *