×
×

شهردار جلفا در نشست خبری عنوان کرد :
دغدغه‌ شهرداری جلفا جلب رضایت شهروندان است / نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ شهروندی

  • کد نوشته: 1515
  • مرداد ۳۰, ۱۴۰۱
  • 59 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : بر لزوم آگاه سازی مردم نسبت به فرهنگ شهروندی توسط رسانه ها گفت : نباید نسبت به مسائلی همچون شکستن درختان ، ریختن زباله در جوی آب ، تفکیک زباله ها و ... بی تفاوت بود .
    دغدغه‌ شهرداری جلفا جلب رضایت شهروندان است / نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ شهروندی

    به گزارش دیار آذربایجان : ، نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر جلفا با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد .

    دکتر «یعقوب بدرنژاد» شهردار جلفا در ابتدای این نشست گفت : امروز رسالت خبرنگاران در انعکاس واقعیت ها بیش از پیش دارای اهمیت ویژه ایست که ما نیز در مدیریت شهری به دنبال تعامل سازنده در خصوص این موضوع هستیم .

    وی با اشاره به رسالت ویژه خبرنگاران را روشن کردن حقیقت در جامعه است گفت : بی شک اخبار منفی منعکس شده دیدگاه مردم را نسبت به دستگاه ها تغییر می دهد .

    شهردار جلفا با اشاره به تاثیر اخبار در افکار عمومی خاطر نشان کرد : بیایید در کنار مطالبات و خواسته های بحق مردم ، خبرهای مثبت و امیدوار کننده ای را نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته منتشر کنید .

    وی بر لزوم آگاه سازی مردم نسبت به فرهنگ شهروندی گفت : نباید نسبت به مسائلی همچون شکستن درختان ، ریختن زباله در جوی آب ، تفکیک زباله ها و … بی تفاوت بود .

    بدر نژاد در خصوص گلایه مغازه داران سیتی سنتر در خصوص افزایش اجاره و قرارداد ها گفت اعمال ماده ۱۳ شهرداری ها و لزوم ثبت تمامی مسائل و اجاره ها در سامانه ستاد باعث شده قیمت ها و اجاره ها به روز ثبت شوند و شهرداری جلفا هیچ گونه دخالتی در این کار نمی تواند داشته باشد.

    وی در خصوص سد معابر و دستفروش های سطح شهر گفت تذکر هایی در این خصوص داده می شود اما با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم سعی می کنیم با حداکثر رأفت اسلامی در مواجه با این قشر و افراد جامعه رعایت کنیم.

    شهردار جلفا در خصوص جمع آوری سگهای ولگرد گفت زنده گیری و عقیم سازی سگها در شهر جلفا آغاز شده و ادامه دارد که پس از بیهوشی و انتقال به کشتارگاه توسط پزشک دامپزشک مراحل عقیم سازی ، واکسیناسیون و پلاک کوبی انجام می شود و سپس رها می شوند و طی دو مرحله قرار داد ۵۰ و ۸۰ میلیونی با پیمانکار این اقدامات صورت می گیرد .

    بدر نژاد افزود نهضت آسفالت در شهر جلفا که از اسفند سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود و بیش از ۲/۷۰۰هزار تن آسفالت در سطح معابر پخش و در قسمتی هایی لکه گیری انجام شده و این طرح همچنان ادامه دارد و تلاش می کنیم هیچ محله ای بدون آسفالت نماند .

    وی در خصوص بودجه شهرداری جلفا گفت در سال ۱۴۰۱ بودجه پیشنهادی ۲۷ میلیارد تومان بوده است که در ۵ ماهه اول ۸/۳۰۰میلیارد محقق و ۷/۹۰۰میلیارد هزینه شده است که چنان علاقه‌مندان مایل باشند می توانند بودجه شهرداری جلفا را از سامانه سازمان شهرداری ها  مشاهده کنند .

    او در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت حدود ۳۹۵ نفر در این طرح در شهر جلفا ثبت نام کردند که زمین لازم برای ساخت مسکن در شجاع اختصاص داده شده است .

    بدر نژاد در پایان گریزی هم به پروژه های نیمه تمام شهر جلفا زد و افزود پروژه‌ صائب از سال ۹۳ به مساحت ۵۲۰ متر مربع در فاز های اداری ، تجاری و مسکونی آغاز شده است که با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد حاصل شده است 

    پروژه شهروند از سال ۹۴ به مساحت ۴۵۰۰متر مربع در خیابان امام در فاز های اداری، تجاری، مسکونی و رستوران آغاز شده است که متاسفانه پیشرفت فیزیکی آنچنانی دیده نمی شود و پرونده در حال پیگیری حقوقی است .

    پروژه نگین شهری از سال ۸۳ زیر آغاز شده در فاز تجاری ، اداری و اقامتی است که خوشبختانه طبقات پایین قابل بهره برداری است و طبقات بالایی نیمه تمام است .

    تقدیر از خبرنگاران حاضر و اهدای لوح تقدیر پایان بخش مراسم بود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *