×
×

دیار آذربایجان : گزارش می دهد :
مرند ؛ جولانگاه موتورسواران / رفتارهای پرخطر جان مردم را تهدید می‌کند

  • کد نوشته: 1548
  • شهریور ۱۰, ۱۴۰۱
  • 27 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : انتظار از متولیان امر همچون پلیس علی الخصوص پلیس راهور این است خود را ضامن سلامتي و جان مردم بدانند و با موتورسيكلت سواراني كه واقعاً هم يك خطر جدي براي خود فراهم مي‌كنند و هم معابر را براي عابران پياده و ساير وسايل نقليه نا ايمن مي‌كنند بايد برخورد کنند .
    مرند ؛ جولانگاه موتورسواران / رفتارهای پرخطر جان مردم را تهدید می‌کند

    به گزارش دیار آذربایجان : ، نتایج یک تحقیق در کشور حقایق هشدار دهنده‌ای را درباره نحوه و میزان بروز رفتارهای پرخطر موتورسواران آشکار می‌کند. متأسفانه به دلایل مختلف، برخی به خود اجازه می دهند بی محابا پیاده روها را جولانگاه موتورسیکلت و در برخی موارد اتومبیل و یا حتی سد معبر برای فروش اجناس نمایند!

    دلایلی همچون پایین بودن قیمت موتور سیکلت نسبت به خودروسواری ، مصرف پایین سوخت، شور و حال سرعت و جوانی نیز دلیلی دیگر برای استفاده افرادی است که قدرت خرید ماشین را نداشته و یا برای کار از آن استفاده می کنند که این امر حضور موتورسیکلت را در بازار و سطح شهر بیشتر می کند ، همچنین قانون شکنی های موتورسواران سال هاست که معضلی شهری محسوب می شود، جولان دادن این رانندگان در معابر مدتهاست باعث سلب آسایش شهروندان و عابران پیاده شده است.

    حضور موتورسیکلت سواران در پیاده روها بدون رعایت قوانین از سوی آنها هم مشکل پررنگی است که آسیب شناسان اجتماعی، آن را همچنان یک رفتار ضداجتماعی ناشی از کج فهمی می دانند، به گونه ای که در این باره می گویند: «فقر فرهنگی، فقر آموزش و فقر درک؛ اینها دلیل بروز چنین رفتارهای ضداجتماعی است.»

    انتظار از متولیان امر همچون پلیس علی الخصوص پلیس راهور این است خود را ضامن سلامتی و جان مردم بدانند و با موتورسیکلت سوارانی که واقعاً هم یک خطر جدی برای خود فراهم می‌کنند و هم معابر را برای عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه نا ایمن می‌کنند باید برخورد کنند .

    نویسنده: مهدی درخشانی
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *