×
×

وزیر اقتصاد در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:
گمرک ایران ملزم به اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه در ارس است

  • کد نوشته: 1632
  • شهریور ۳, ۱۴۰۱
  • 28 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : مجید کیانی صبح پنج‌شنبه در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با مدیران و فعال اقتصادی آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در دوران جدید مدیریت منطقه آزاد ارس، کار را با یک هماهنگی کامل با سایر نهادهای استان و استاندار آذربایجان‌شرقی شروع کردیم. حل مشکلات متعدد منطقه آزاد ارس در گرو همدلی و همکاری با سایر ادارات است.
    گمرک ایران ملزم به اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه در ارس است

    به گزارش دیار آذربایجان : ، مجید کیانی صبح پنج‌شنبه در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با مدیران و فعال اقتصادی آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در دوران جدید مدیریت منطقه آزاد ارس، کار را با یک هماهنگی کامل با سایر نهادهای استان و استاندار آذربایجان‌شرقی شروع کردیم. حل مشکلات متعدد منطقه آزاد ارس در گرو همدلی و همکاری با سایر ادارات است.

     وی با بیان اینکه از ظرفیت مناطق آزاد به‌صورت کامل استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: در سفر ریاست محترم جمهوری به ارس در خصوص هماهنگی‌های مرزی صحبت شد و چندی قبل رئیس‌جمهور اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور را ابلاغ کردند اما هنوز این اتفاق در گمرکات جلفا، نوردوز و خداآفرین اجرایی نشده است.

     رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه ما به نیابت از وزارت اقتصاد مامور شده‌ایم هماهنگی‌ها را در مرزها انجام دهیم، متذکر شد: برخی دستگاه‌ها ماده ۶۵ را به اجرا درآورده و مسئولیت‌ها را واگذار کرده‌اند اما باید این اتفاق در گمرک نیز اجرایی شود.

    وی افزود: بحث مالیات ارزش افزوده مشکل دیگری است که به مزیت‌های مناطق آزاد آسیب می‌زند. فعالان اقتصادی یک‌بار برای ماده اولیه ارزش افزوده می‌دهند و یک بار در صادرات. در تعهد ارزی نیز این مشکل وجود دارد و تاکنون بانک مرکزی برای رفع آن اقدام نکرده است.

    کیانی با اعلام اینکه شعب بانک‌های مستقر در منطقه آزاد ارس باید از اختیارات بیشتری برخوردار باشند، توضیح داد: چند سالی است به شعبات بانک‌های دایر در منطقه خیلی از تصمیمات را نمی‌توانند اتخاذ کنند و انتظار داریم به شعب مناطق آزاد نگاه ویژه‌ای شکل گیرد. کمتر از ۱۰ درصد منابع گردش مالی که در منطقه آزاد رخ می‌دهد در بانک‌های منطقه است و همین باعث بروز مشکل در ارائه تسهیلات شده است.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *