×
×

دیار آذربایجان : گزارش می دهد :
تسهیل صادرات محصولات ارس به ارمنستان و روسیه

  • کد نوشته: 1638
  • شهریور ۸, ۱۴۰۱
  • 25 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان برگزار شد.
    تسهیل صادرات محصولات ارس به ارمنستان و روسیه

    به گزارش دیار آذربایجان : ، مجید کیانی در نشست با رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان به معرفی ظرفیت‌های زیرساختی، لجستیکی ارس به‌ویژه در محدوده مرز نوردوز به لحاظ تجاری پرداخت و اظهار داشت: در مصوبات هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان موضوعات بسیار مهمی مطرح شده ولی تعداد کمی از موارد فوق به مرحله اجرا در آمده است و باید برای تحقق آن‌ها برنامه عملیاتی تدوین شود.‌

    وی افزود: سفارت ایران در ارمنستان و اتاق مشترک بازرگانی می‌توانند نقش بسزایی در جهت توسعه و گسترش روابط اقتصادی و انتقال تکنولوژی بین دو کشور ایفا نمایند.

    مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارس و همچنین ارمنستان برای طرفین به خوبی معرفی نشده است، تصریح کرد: همین عامل منجر به عدم بهره‌مندی کامل از مناسبات تجاری شده است. ظرفیت‌های بالای فرهنگی و گردشگری ارس می‌تواند در جهت اتفاقات گسترده اقتصادی ایفای نقش نماید.

    یاریجانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان نیز در این نشست یادآور شد: عدم اجرایی شدن مطالب مطروحه در کمیسیون مشترک از عدم پیگیری طرفین در دوره‌های قبل نشات می‌گیرد.

    وی اضافه کرد: با ایجاد منطقه آزاد مشترک مغری می‌توان از فروش مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات ارمنی و نیز تامین مواد اولیه بهره‌مند شد.‌

    سرمایه‌گذاری اعضاء اتاق بازرگانی در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل و بیمه، تولید کامیونت و تاسیس شرکت در ارمنستان با هدف ترانزیت هوایی و تسهیل صادرات محصولات ارس به روسیه از جمله موارد مطروحه این نشست بود.

    منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *