×
×

دیار آذربایجان : گزارش می دهد :
آقای رئیس جمهور بخاطر کسب و کار چهار میلیون نفر ؛ فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ را بردارید

  • کد نوشته: 1728
  • مهر ۸, ۱۴۰۱
  • 23 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : گفتنی است ۲۴ میلیون ایرانی کاربر پلتفرم پر طرفدار اینستاگرام هستند که از این میان ۴۱۵ هزار فروشگاه اینترنتی در این پلتفرم فعالیت دارند و علاوه بر اینکه اینستاگرام یک میلیون شغل ایجاده کرده به صورت غیر مستقیم نیز برای ۳ میلیون نفر اشتغال زایی غیر مستقیم دارد .
    آقای رئیس جمهور بخاطر کسب و کار چهار میلیون نفر ؛ فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ را بردارید

    به گزارش اختصاصی دیار آذربایجان : ، آشوب و ناراآمی ها در تمامی شهرهای کشور از جمله تهران فروکش کرد و دیروز نیز اینترنت به حالت عادی خود برگشت اما آنچه در این میان هنوز برای مردم مبهم است ؛ سرنوشت پلتفرم های اینستاگرام و واتس آپ است که همچنان فیلتر باقی ماندند.

    گفتنی است ۲۴ میلیون ایرانی کاربر پلتفرم پر طرفدار اینستاگرام هستند که از این میان ۴۱۵ هزار فروشگاه اینترنتی در این پلتفرم فعالیت دارند و علاوه بر اینکه اینستاگرام یک میلیون شغل ایجاده کرده به صورت غیر مستقیم نیز برای ۳ میلیون نفر اشتغال زایی غیر مستقیم دارد .

    وزیر ارتباطات گفته است تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کارها و تقویت پلتفرم‌های داخلی انجام می دهد اما تعداد کاربران شبکه های داخلی در بهترین حالت به ۵/۲ میلیون نفر میرسد و در گذشته نیز کاربران شبکه های مجازی نشان دادند علاقه ای به استفاده از پلتفرم های داخلی ندارند که به گفته یک پژوهشگر و کارشناس مسائل فضای مجازی ، آسیب شناسی این مشکل به نقش عواملی مثل نبود زیرساختهای خوب، نبود تبلیغ برند، بی‌اعتمادی به امنیت اطلاعات، نداشتن جذابیت کافی شبکه‌ها و… اشاره کرد.

    امروز کسانی که دارای تریبون یا رسانه هستند همواره از این پلتفرم انتقاد کرده و چه به صورت فشار یا راه اندازی کمپین و کارزار سعی در بسته شدن آن دارند در حالی که هیچ یک از این افراد نتوانسته اندازه یک نفر نیز اشتغال زایی کنند ! یا هم صاحب پلتفرم داخلی بوده و میخواهند کسب و کار خود را با بسته شدن این شبکه مجازی رونق دهند ، در هر حال آزمون سختی برای دولت ابراهیم رییسی وجود دارد چرا که یکی از شعار های تبلیغاتی وی نیز عدم انسداد شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام بود .

    حال باید منتظر ماند و دید آقای رئیس جمهور با توجه به حجم بالای خسارت های زیان بار وارد شده به فعالین کسب و کارهای مجازی آیا دست به کار می شود تا مرجع صادر کننده مجوز فیلتر این دو پلتفرم را راضی به رفع فیلتر کند یا دولت با بحران چهار میلیون بیکار جدید مواجه خواهد شد که خودشان بدون حمایت هیچ نهادی برای خود شغل دست و پا کرده بودند .

    نویسنده: مهدی درخشانی
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *