×
×

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی :
تردد نوروزی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز ۱۵۳ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 2203
  • فروردین ۱۶, ۱۴۰۲
  • 25 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در ایام نوروز امسال بیش از ۳۱ هزار مسافر داخلی و خارجی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند، گفت: تردد از این پایانه های مرزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۳ درصد افزایش یافته است.
    تردد نوروزی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز ۱۵۳ درصد افزایش یافت

    به گزارش دیار آذربایجان : ، اورجعلی علیزاده، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری اجرا شد.

    وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی بیش از ۲۰۰ هزار مسافر نیز از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان جابجا شده اند، اظهار کرد: این تعداد مسافر با ۲۰ هزار و ۸۰۰ سفر اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به نقاط مختلف کشور مسافرت کرده اند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت حدود ۲۳ میلیون تردد در راه های استان ثبت شده است به طوری که آمار تردد ورودی استان یک میلیون و ۴۰۳ هزار و آمار تردد خروجی استان یک میلیون و ۳۷۲ هزار مورد است.

    علیزاده، ادامه داد: پرترددترین راه های استان در این ایام، مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی و صوفیان – تبریز است.

    براساس این گزارش ، پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

    پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

    پایانه های مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.

    آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

    این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

    منبع: خبرگزاری ایرنا / آذربایجان شرقی

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *