×
×

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی خبر داد :
آذربایجان شرقی در سراشیبی کاهش آمار تصادفات کشور

  • کد نوشته: 2285
  • اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲
  • 34 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: این استان در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای سال گذشته، رتبه دوم کشور را کسب کرد.
    آذربایجان شرقی در سراشیبی کاهش آمار تصادفات کشور

    به گزارش دیار آذربایجان : ، سرهنگ رضا کریمی نژاد با بیان اینکه در این رتبه بندی خراسان جنوبی رتبه اول را به خود اختصاص داده است افزود: در سال گذشته ۵۲۹ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های آذربایجان شرقی روی داده بود که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶ فقره کاهش یافته است.

    وی با اشاره به اقدامات هماهنگ و همسوی پلیس راه استان با حدود ۳۲ سازمان به ویژه هشت سازمان دارای نقش اساسی در کاهش تصادفات رانندگی اظهار کرد: در تصادفات جاده‌ای سال گذشته ۶۲۶ نفر جان باختند که این تعداد نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هشت نفر کاهش نشان می‌دهد.

    رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: این رتبه در سایه همدلی و همکاری تمامی سازمان‌ها، شورای راهبری و کمیسیون ایمنی و اجرای مصوبات این کمیسیون کسب شده است.

    سرهنگ کریمی نژاد گفت: تعداد تصادفات منجر به جرح در سال گذشته پنج هزار و ۷۷۱ فقره بود که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است و به دنبال بروز این تصادفات، هشت هزار و ۶۸۱ نفر مجروح شده بودند که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد: در طرح نوروزی امسال نیز در حوزه برون شهری ۲۳ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان روی داده بود که به دنبال آن ۲۵ نفر فوت کردند و در این ایام سه مورد در تعداد تصادفات و سه نفر در تعداد تلفات حوادث جاده‌ای و در مجموع معادل ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

    نویسنده: مهدی درخشانی/ سردبیر
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *