×
×

رئیس اداره مراکز و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:
۱۲ مدیر متخلف مدارس غیردولتی در تبریز عزل شدند

  • کد نوشته: 2349
  • اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۲
  • 24 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : رئیس اداره مراکز و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش شهریه‌ها از نظر وزارت آموزش و پرورش غیرقانونی بوده و در همین ارتباط ۱۲ مدیر متخلف در تبریز عزل شدند.
    ۱۲ مدیر متخلف مدارس غیردولتی در تبریز عزل شدند

    به گزارش دیار آذربایجان : ، محسن محمدی تعداد مدارس غیردولتی آذربایجان شرقی را یکهزار و ۲۵۵ مدرسه برشمرد و افزود: بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند که حدود ۱۷ درصد مدارس استان را مدارس غیردولتی تشکیل می‌دهند.

    وی در خصوص گلایه‌های والدین از شهریه‌های غیرمتعارف برخی از مدارس غیردولتی اظهار کرد: در چند وقت اخیر که پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی آغاز شده، گزارش‌هایی در این خصوص رسیده است که در این زمینه چارچوب‌هایی وجود دارد که البته به مدارس ابلاغ کردیم اما برخی از آنها شهریه خود را به صورت خود سرانه چندین برابر افزایش دادند این افزایش شهریه‌ها از نظر وزارت آموزش و پرورش کاملاً غیرقانونی است.

    محمدی افزود: برخی دانش آموزان که میان پایه هستند و یک سال را در مدرسه غیر دولتی تحصیل کردند جزو دانش آموزان مدارس غیردولتی محسوب می‌شوند و والدین با پرداخت مبلغ پیش پرداخت حضور فرزندان خود را در مدارس غیردولتی تثبیت می‌کنند و نیازی به پرداخت کامل شهریه در حال حضور وجود ندارد و پس از اعلام نرخ شهریه در سال جاری هزینه‌های خود را بصورت کامل می‌توانند پرداخت کنند.

    رئیس اداره مدارس غیر دولتی آذربایجان شرقی با تاکید بر برخورد با مدیران مدارس متخلف خاطر نشان کرد: گروه‌های بازدید از امروز فعال شده است و به صورت محسوس و نامحسوس مسائل را بررسی خواهند کرد اگر تخلف مدارس مبنی بر دریافت وجه غیرقانونی اثبات شود به طور قطع برخورد گسترده‌ای انجام خواهد شد.

    وی با اشاره به عزل ۱۲ مدیر متخلف در سه ماهه اخیر گفت: مدیران بدانند در این زمینه با هیچکس اغماض نخواهیم داشت و از اولیا نیز درخواست داریم این گونه تخلفات را به ما گزارش دهند و حتماً برگه قرارداد خود با مدارس را در دست داشته باشند.

    محمدی افزود: در حال حاضر هیچ گونه دستوری برای افزایش شهریه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ نداشتیم بنابراین هر مدرسه‌ای موظف است پوستر مربوط به شهریه را در دیوار مدرسه نصب کند و والدین نیز برای اطلاع از شهریه قانونی مدارس می‌توانند به نواحی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مراجعه یا به اطلاعیه‌های موجود در سایت این اداره توجه کنند.

    وی ادامه داد: با برخوردهایی که در خصوص مدارس متخلف انجام می‌شود اطلاع رسانی مناسبی نشده است به همین خاطر مردم فکر می‌کنند هیچ برخوردی انجام نمی‌شود؛ در صورتی که مدیران متخلف مدارس غیرانتفاعی حداقل ۲ سال از فعالیت محروم می‌شوند.

    وی در خصوص حقوق‌های پایین معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی نیز گفت: متولی حقوق و دستمزد اداره کار است، برخی مدیران و مؤسسان نسبت به پرداخت حق و حقوق کارکنان احساس وظیفه بیشتری می‌کنند و برخی دیگر هم حقوق و بیمه معلمان و کارکنان را پرداخت نمی‌کنند که در صورت شکایت کارکنان می‌توانیم به این موضوع ورود کنیم.

    نویسنده: مهدی درخشانی/ سردبیر
    منبع: خبرگزاری مهر
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *