×
×

استاندار سابق آذربایجان شرقی /
پورمحمدی : خودم را نفرین کردم ! / در دوره‌ی ما فقط شهاب سنگ نبارید

  • کد نوشته: 712
  • آبان ۱, ۱۴۰۰
  • 67 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : پور محمدی استاندار سابق استان آذربایجان شرقی در مراسم تکریم خود گفت : ساعت ۲۰:۳۰ شب از استانداری به خانه بر می‌گشتم و پیرمردی را دیدم که عاجزانه به تیر چراغ برق تکیه کرده است. فکر کردم مریض است اما وقتی پرسیدم گفت شرمنده اهل منزلم و نمی‌توانم خانه بروم. به او کمکی کردم و مرا دعاکنان رفت اما من به‌خودم نفرین می‌فرستادم که تو چه استانداری هستی که مردمت به این روز افتاده‌اند! مگر یکی دوتاست که حمایت‌شان کنم؟ فقر بیداد می‌کند.
    پورمحمدی : خودم را نفرین کردم ! / در دوره‌ی ما فقط شهاب سنگ نبارید

    به گزارش دیار آذربایجان : ، محمدرضا پور محمدی در معارفه استاندار جدید آذربایجان‌ شرقی گفت : استانداران زیر مجموعه وزارت کشورند اما وقتی رئیس‌جمهور حکم استاندار را می‌دهد جایگاه او را بالا می‌برد و دستگاه‌ها را با وی هماهنگ‌ تر می‌کند. خوشبختانه آقای رئیسی چنین رویه‌ای پیش گرفتند.

    وی در ادامه گفت : آرزو بر پیران عیب نیست و کاش اختیارات استانداران را افزایش دهند و روزی برسد که همچون رئیس‌جمهور که کابینه‌اش را شکل می‌دهد، استاندار هم بتواند مدیران کل خودش را انتخاب کند ، استاندار اینجا کارپرداز است. رئیس‌جمهور در اردبیل گفتند چرا راه‌آهن اردبیل دو دهه طول کشید؟ اینجا هم راه‌آهن تبریز چنین وضعیتی داشت.‌ اطاله‌ی پروژه‌ها به‌نفع مشاور و ناظر است و تنها فردی که از آن نفع نمی‌برد استاندار است.

    پور محمدی در خصوص ویژگی های شخصیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت : عابدین خرم، استاندار جدید آذربایجان‌شرقی فردی دلسوز و شیفته‌ی خدمت است و هرچه از نیکی او شنیدید حقیقت است ، ۱۷ مرداد ماه گفتم در دوره‌ی ما فقط شهاب سنگ نبارید و شاهد انواع بلایا اعم از کرونا و سیل و زلزله و حریق بودیم. یکی کامنت زده بود شهاب سنگ خودتانید و دولت‌تان.(با خنده)

    نرخ بیکاری را از ۱۰.۴ درصد به ۷.۴ درصد رساندیم و در شبستر این نرخ بیکاری ۴ درصد است. ‌این هم تقصیر دانشگاه است که فقط مدرک داده بطوریکه فوق‌لیسانس‌ها و دارنده مدارک دکترا بیکارند.

    اخیرا ۴ سد افتتاح کردم و برخی‌ها با پیشرفت ۹۷ درصدی معطل مانده‌اند. مثل همیشه آمدند ۱۷۰ میلیارد قول تخصیص بودجه دادند و ۲۰ میلیارد به‌زور گرفتیم.‌ برای همین سدها تکمیل نشده است.

    وزارت با پیمانکار راه‌آهن تبریز قرارداد بسته بود و برای ۵ هزار نقطه جوش روزانه با یک دستگاه ۲۰ جوش می‌زدند. اگر من اختیار داشتم از گوش او می‌گرفتم و از استان بیرون می‌کردم.

    ساعت ۲۰:۳۰ شب از استانداری به خانه بر می‌گشتم و پیرمردی را دیدم که عاجزانه به تیر چراغ برق تکیه کرده است. فکر کردم مریض است اما وقتی پرسیدم گفت شرمنده اهل منزلم و نمی‌توانم خانه بروم. به او کمکی کردم و مرا دعاکنان رفت اما من به‌خودم نفرین می‌فرستادم که تو چه استانداری هستی که مردمت به این روز افتاده‌اند! مگر یکی دوتاست که حمایت‌شان کنم؟ فقر بیداد می‌کند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *