×
×

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا :
آذربایجان شرقی ۱۸۵۰ شهید دانش آموز دارد

  • کد نوشته: 748
  • آبان ۵, ۱۴۰۰
  • 155 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا گفت : از بین ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور، یک هزار و ۸۵۰ دانش آموز شهید مختص به استان آذربایجان شرقی است.
    آذربایجان شرقی ۱۸۵۰ شهید دانش آموز دارد

    به گزارش دیار آذربایجان : ، وحید فرشباف صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش آموز و یوم الله ۱۳ آبان افزود: از میان ۳۶ هزار شهید دانش آموز، یک هزار و ۸۵۰ دانش آموز شهید در استان وجود دارد.

    رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف بسیج دانش آموزی و سایر تشکل‌ها، انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و شهدای دانش آموز به نسل آینده است.

    وی افزود: سازمان بسیج دانش آموزی به عنوان فراگیرترین تشکل در آموزش و پرورش، نقش خود را با سه هدف اعم از کمک به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت استان در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

    فرشباف به لزوم افزایش ظرفیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه عاشورا به سمت دستگاه تعلیم و تربیت برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

    وی بیان کرد: یکی از اهداف این سازمان را اجرایی کردن گام دوم انقلاب اسلامی ایران است که تا حد توان باید برای دانش آموزان تبیین شود.

    رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا ادامه داد: گام دوم انقلاب اسلامی خودسازی در حد گام اول انقلاب اسلامی ایران است که ۸ ارزش آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری است که جزو مبنای کاری این سازمان است.

    فرشباف با اشاره به وجود ۴۹ حوزه دانش آموزی در استان آذربایجان شرقی گفت: دو هزار و ۸۲۲ واحد مقاومت در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارد که برنامه‌های اجرایی ابلاغ شده را در سه مقطع ابتدایی (امیدان)، دوره متوسطه اول (پویندگان) و دوره متوسطه دوم پیشگامان اعلام می‌کند.

    وی ادامه داد: طرح شهید بهنام محمدی بر محور سه رکن تربیتی منزل، مسجد و مدرسه در استان آذربایجان شرقی در حال اجراست.

    رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا بیان کرد: فعالیت کانون نخبگان از دیگر برنامه‌های اساسی بسیج دانش آموزی است که در راستای شناسایی نخبگان و راهبری آنها در حال انجام است.

    فرشباف ادامه داد: لیگ علمی پایا یکی دیگر از برنامه‌های اساسی در مرکز نخبگان بسیج دانش آموزی است که در سال جاری نیز متشکل از ۸۵۶ تیم پنج نفره است که موفق به کسب ۱۰ مدال شده‌اند.

    وی توجه به ارائه کلاس‌های آمادگی دفاعی را ضروری برشمرده و افزود: کلاس‌های آمادگی دفاعی با استفاده از ظرفیت مربیان آموزش دیده و متخصص و هم‌چنین راویان دوران دفاع مقدس می‌باشد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *