×
×

استاد حوزه اقتصاد :
مرند می تواند شهر سرامیک شود

  • کد نوشته: 951
  • آذر ۹, ۱۴۰۰
  • 130 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : دکتر احمد عاقلی استاد علوم اقتصادی در ویژه برنامه میزگرد ضمن اشاره به پتانسیل های مرند گفت : مرند با داشتن منابع فراوان خاک کائولن قابلیت تبدیل شدن به شهر سرامیک را دارد.
    مرند می تواند شهر سرامیک شود

    به گزارش دیار آذربایجان : ، «دکتر احمد عاقلی» استاد دانشگاه و متخصص علوم اقتصادی با حضور در برنامه میزگرد اظهار داشت: مرند در بحث تولید مشکل دارد که البته تولید مستلزم سرمایه‌گذاری است و لذا عوامل دخیل باید زمینه الزامات سرمایه ‌گذاری را فراهم نمایند.

    وی با اشاره به اینکه کریدور بودن مرند یک امتیاز بسیار مهمی است، افزود: ظرفیت‌های تولیدی مرند در مسائلی مانند زعفران، پسته، زردآلو، سیب، صنایع دستی و … در استان جایگاه خوبی دارند اما مرند نیازمند بازارچه های ثابتی است که نمایشگاه محصولات مختلف این شهرستان باشند.

    عاقلی گفت: مرند بخش زیادی از نیاز خاک کائولن کشور را تامین میکند اما در خود این شهرستان میزان بسیار ناچیزی مورد استفاده در صنعت میباشد که بزودی با افتتاح اولین پارک علم و فناوری در مرند به صنعت سرامیک به صورت ویژه پرداخت خواهد شد تا میزان صنایع وابسته در منطقه افزایش و با افزایش تولیدات سرامیکی زمینه اشتغال و رونق اقتصادی فراهم گردد و قطعا مرند میتواند به شهر سرامیک تبدیل شود.

    وی در ادامه افزود: برای توسعه اقتصادی مرند نباید از مقوله گردشگردی و فرهنگ و هنر غافل شد و باید فضاهای گردشگری احداث یا تقویت و آثار باستانی احیا  شوند و هنرمندان مرند بیش از پیش بتوانند در راستای سرگرمی مردم و ایجاد نشاط اجتماعی فعالیت نمایند.

    منبع: یاشیل وطن

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *