×
×

مدیر شیلات آذربایجان شرقی خبر داد :
تولید آبزیان با آب کارگاه‌های ماسه شویی در آذربایجان شرقی

  • کد نوشته: 1235
  • بهمن ۳۰, ۱۴۰۰
  • 84 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از پرورش ماهی در کارگاه‌های ماسه شویی در استان خبر دادوگفت: می‌توان جهت تولید انواع ماهیان به میزان ۵۰۰ تن در سال برنامه ریزی کرد.
    تولید آبزیان با آب کارگاه‌های ماسه شویی در آذربایجان شرقی

    به گزارش دیار آذربایجان : ، قاسم جعفروند اظهار کرد: امروزه افزایش جمعیت جهانی باعث افزایش تقاضای جهانی برای غذا شده است و این مدیریت با توجه به محدودیت منابع آبی با نگاهی نو به توان‌های بالقوه بخش آبزی پروری در استان نسبت به ایجاد امنیت غذایی در این حوزه و تولید ماهیان در سیستم‌های مختلف از جمله کارگاه‌های ماسه شویی اقدام کرده است.

    وی افزود: پرورش ماهی در کارگاه‌های شن و ماسه شویی با توجه به امکانات بالقوه موجود از جمله وجود مخازن و استخرها و آب مناسب از نظر کیفی و کمی باعث تولید ماهی با هزینه کم و استفاده دو منظوره از آب مصرفی این کارگاه‌ها می‌شود.

    مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در صورت پرورش ماهی ابتدا آب مصرفی به ترتیب از چندین استخر پرورش ماهی بتنی عبور می‌کند سپس آب خروجی از استخرها جهت ماسه شویی استفاده می‌شود و در نهایت به استخرهای ترسیب می‌رسد که با فیلتراسیون و رسوب گیری دوباره به چرخه مصرف بر می‌گردد.

    وی ادامه داد: تلفیق مصرف آب هم در پرورش ماهی و هم در ماسه شویی راهکار مناسبی است که علاوه بر مصرف بهینه آب باعث افزایش تولید آبزیان می‌شود.

    جعفروند افزود: این طرح با کمک به اهداف توسعه‌ای شیلات و همچنین ایجاد درآمد اضافی برای صاحبان کارگاه‌ها باعث ترویج فرهنگ آبزی پروری و آبزی مصرفی در منطقه می‌شود.

    وی ادامه داد: با لحاظ تعیین کیفیت آب مصرفی و با تخمین وجود تعداد ۱۰۰ کارگاه شن و ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی، می‌توان جهت تولید انواع ماهیان به میزان ۵۰۰ تن برنامه ریزی کرد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *