×
×

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند :
مرند غنی‌ترین و بااستعدادترین شهرستان در زمینه معادن است

  • کد نوشته: 1339
  • فروردین ۲۳, ۱۴۰۱
  • 156 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند در جلسه کمیته معادن ، این شهرستان را یکی از مناطق غنی از معادن عنوان نمود.
    مرند غنی‌ترین و بااستعدادترین شهرستان در زمینه معادن است

    به گزارش دیار آذربایجان : ، داود عباسی نماینده عالی دولت با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان در زمینه معادن گفت: شهرستان مرند یکی از غنی‌ترین و با استعدادترین شهرستانها در زمینه معادن است و استخراج معادن یکی از نیازهای اساسی کشور است و این عامل باعث دوری از استخراج نفت و عدم وابستگی می شود.

    وی افزود: ۴۵ معدن شناسایی شده در شهرستان وجود دارد که ارز آوری و اشتغالزایی زیادی وجود دارد که از این آمار ۱۱ معدن فعال هستند و اکثر آنها هم در حوزه شن و ماسه فعالیت می کنند.

    معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند بیان داشت: فرهنگ سازی و اقناع اهالی در مورد استفاده از معادن و نحوه استخراج و راهکارهای مناسب برای فعالیت آنها به دور از آسیب رساندن به طبیعت باشد.

    وی گفت:متاسفانه معادن راکد زیادی هم در شهرستان داریم و هر کدام به نوعی مشکلاتی دارند که باید برای رفع آنها اقدام کنیم.

    وی افزود: در شهرستان مرند استعداد معدنی زیادی وجود دارد و باید با مدیریت صحیح و رعایت اصول محیط زیست از بروز آسیب ها جلوگیری کنیم.

    عباسی نماینده عالی دولت در شهرستان مرند تاکید کرد :خانه صنعت و معدن در شهرستان راه اندازی شود تا به صورت کارشناسی‌تر به موارد مرتبط با صنعت و معدن پرداخته شود.

    وی در ادامه با اشاره به برداشتهای بی رویه خاک گفت: متاسفانه عده‌ای از کوره‌های آجر‌پزی اقدام به برداشتهای غیر مجاز خاک می کنند که بهتر از محدوده ای برای برداشت مجاز و کنترل شده مشخص شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *