×
×

رئیس کل دادگستری :
آمار سرقت در آذربایجان‌شرقی روند افزایشی دارد

  • کد نوشته: 1857
  • آبان ۲, ۱۴۰۱
  • 26 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با هشدار نسبت به روند افزایشی سرقت در استان، از تشکیل کمیته پیشگیری از این جرم در این خطه و به ویژه شهر تبریز در آینده نزدیک خبر داد.
    آمار سرقت در آذربایجان‌شرقی روند افزایشی دارد

    به گزارش دیار آذربایجان : ، موسی خلیل اللهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، با اشاره به این که وقوع جرم سرقت آثار منفی و بسیار نامطلوبی در سطح جامعه دارد، بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری و تشکیل کمیته پیشگیری از سرقت تاکید و اضافه کرد: بر این اساس باید نهادها، ادارات و سازمان ها طرح های لازم برای پیشگیری از سرقت را ارائه کنند.

    وی تلاش برای کاهش هر نوع آسیب و ناهنجاری های اجتماعی را یکی از رسالت های اصلی و مهم مجموعه قضائی کشور و استان دانست و افزود: با توجه به آمار افزایشی سرقت در استان باید زمینه های تشکیل و برگزاری جلسات مربوط به کمیته پیشگیری فراهم شود.

    خلیل اللهی مسایل ترافیکی و آمارهای مربوط به تصادفات رانندگی درون و برون شهری در آذربایجان شرقی را از چالش های مهم خواند و با اشاره به اینکه اغلب فوتی ها در تصادفات رانندگی درون شهری عابران پیاده هستند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد مجروحان تصادفات رانندگی نیز در بیمارستان ها فوت می کنند که آمارهای تکان دهنده ای است.

    وی از تشکیل دو کمیته در راستای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات درون و برون شهری آذربایجان شرقی خبر داد و بر رسیدگی به وضعیت معابر و مناسب سازی آنها، نظارت بر اورژانس بیمارستان ها توسط دستگاه های مسئول، تسریع در انتقال مطب پزشکان مرکز شهر تبریز با احداث شهرک سلامت و نیز نمایشگاه های خودرو کلانشهر تبریز به شهرک مبل و خودروی مایان و نیز افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش ترافیک تاکید کرد.

    خلیل اللهی احداث شهرک سلامت و انتقال نمایشگاه های خودرو به شهرک خودرو با هدف کاهش ترافیک را در راستای احیای حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی برشمرد.

    وی همچنین بر ساماندهی کودکان خیابانی و کار که در معرض شدیدترین آسیب های اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد و از دستگاه های مسئول خواست در این زمینه اقدامات فوری انجام دهند.

    رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب سرویس ایاب و ذهاب مدارس یکی از گلایه های عمومی از اداره آموزش و پروش استان است، بر تسریع در ساماندهی سرویس مدارس تاکید کرد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *