×
×

دیار آذربایجان : گزارش می دهد :
آقای شهردار ! مرکز شهر مرند را دریابید / المان‌ها زبان گویای هویت و فرهنگ شهر هستند/ لزوم برنامه‌ریزی کلان برای ارتقای زیبایی بصری مرند

  • کد نوشته: 2395
  • خرداد ۴, ۱۴۰۲
  • 42 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : مرند ، از جمله باغ شهر های هم شمال‌غرب کشور است که در مقاطع مختلف مدیریت شهری و ادوار شوراهای اسلامی شهر، نگاه ضعیف و توجه نصف و نیمه‌ای به موضوع زیباسازی شهری و ایجاد المان‌ها و جلوه‌های بصری، مبتنی بر هویت ایرانی – اسلامی داشته است.
    آقای شهردار ! مرکز شهر مرند را دریابید / المان‌ها زبان گویای هویت و فرهنگ شهر هستند/ لزوم برنامه‌ریزی کلان برای ارتقای زیبایی بصری مرند

    به گزارش دیار آذربایجان : ، المان‌ های شهری که از آنها به عنوان نماد هم میشود نامبرد زبان گویای تاریخ و هویت شهرها هستند و با توجه به اینکه امروزه، شهرها با سرعت روز افزونی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته‌اند، المان‌های شهری، به عنوان یک کالبد مهم و تأثیرگذار برای معرفی تاریخ و هویت شهری، جزئی جدانشدنی هستند، عناصری که در ایجاد یک هارمونی، می‌توانند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند.

    مرند ، از جمله باغ شهر های هم شمال‌غرب کشور است که در مقاطع مختلف مدیریت شهری و ادوار شوراهای اسلامی شهر، نگاه ضعیف و توجه نصف و نیمه‌ای به موضوع زیباسازی شهری و ایجاد المان‌ها و جلوه‌های بصری، مبتنی بر هویت ایرانی – اسلامی داشته است.

    با این وجود، به دلیل فقدان طرح جامع و علمی مشخص در این بخش، به ساز و کارهای عملی و اجرایی تثبیت شده‌ای از منظر چارچوب‌های اجرایی و هنری در این حوزه نرسیده است.

    با این حال، دوره فعلی مدیریت شهری مرند ، مرکب از شورای اسلامی شهر و شهرداری مرند را باید دوره توجه جدی به مسئله زیباسازی محیط شهری، در قالب نصب المان‌ها، نورپردازی‌ها و دیگر عناصر مرتبط دانست .

    امیدواریم شهردار مرند به المان های مرکز شهر ، میدان امام حسین (ع) و توسعه تفرجگاه شهدا (یوموری تپه) توجه ویژه ای داشته باشد .

    نویسنده: مهدی درخشانی/ سردبیر
    منبع: دیار آذربایجان :
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *