×
×

در سفر دوم رئیس جمهور به استان انجام شد؛
تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال برای ورزش آذربایجان شرقی

  • کد نوشته: 2492
  • خرداد ۲۲, ۱۴۰۲
  • 106 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه ورزش استان تخصیص داده شد.
    تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال برای ورزش آذربایجان شرقی

    به گزارش دیار آذربایجان : از تبریز ، حبیب ستوده نژاد در گفت و گویی اظهار داشت : در جریان سفر دور دوم ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های ورزشگاه ۵ هزار نفری اهر، استادیوم هریس، سالن ورزشی زرنق و ایجاد زمین چمن مصنوعی برای فوتسال در شهرستان‌های استان تخصیص داده شد.

    مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هزینه‌های ذکر شده از محل مشارکت‌های اجتماعی تأمین خواهد شد، عنوان داشت: در سفر نخست رئیس جمهور به استان ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال برای حوزه ورزش استان تخصیص داده شده بود که از این مقدار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و مرمت وضعیت ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تعیین شده بود که ظرف سه سال یعنی هر سال ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده بود و سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و مرمت این ورزشگاه هزینه شده است.

    ستوده نژاد در خصوص شرایط تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام نیز اذعان کرد: این موضوع با اعلام همراهی اداره کل جهاد کشاورزی استان در خصوص قرنطینه و مشکل آفتی تا پایان هفته جاری تعیین تکلیف خواهد شد چرا که یک شرکت خارجی قرار است زمان و شرایط تعویض چمن ورزشگاه را اعلام نماید تا در این مورد تصمیم گیری شود.

    وی با اشاره به قول وزیر ورزش و جوانان در سفر دوم رئیس جمهور به استان در خصوص مشکلات واردات چمن رولی، یادآور شد: اگر این موضوع مشکل گمرکی داشت از تهران حل خواهند کرد.

    ستوده نژاد در خصوص واگذاری ورزشگاه یادگار امام اظهار کرد: باشگاه تراکتور در اولویت واگذاری این ورزشگاه قرار دارد در غیر این صورت به شهرداری تبریز که اعلام آمادگی کرده است واگذار خواهد شد اما تاکنون مدیران باشگاه تراکتور پاسخی به نامه رسمی این اداره نداده‌اند.

    وی در مورد نحوه واگذاری ورزشگاه توضیح داد: در این مورد استعلام‌هایی از باشگاه سپاهان و ورزشگاه نقش جهان که در اختیار این باشگاه است گرفته‌ایم.

    مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری این ورزشگاه ماهانه حدود ۲۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: بخش خصوصی بهتر می‌تواند این هزینه را تأمین کند و در طول سفر وزیر ورزش و جوانان به استان اجازه این واگذاری را شفاهی گرفته‌ام.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال از باشگاه تراکتور هزینه‌ای برای بازی در این ورزشگاه گرفته شده است؟ افزود: با اینکه بستن قرارداد و داشتن زمین مسابقه برای انجام بازی‌های خانگی یکی از شرط‌های صدور مجوز برای حضور در لیگ برتر است، اما تاکنون ریالی از این باشگاه گرفته نشده است و به عنوان مساعدت بخش دولتی به بخش خصوصی، هزینه‌های اجاره زمین بخشوده می‌شد.

    ستوده نژاد در مورد تعویض تارتان پیست دو و میدانی ورزشگاه یادگار امام اذعان داشت: هزینه تعویض تارتان در حساب شرکت توسعه و تجهیز ریخته شده است که پارسال حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بود ولی امسال ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

    ستوده نژاد اعلام کرد: در حاشیه بازدید وزیر ورزش از اماکن ورزشی سطح استان مشکل تیم فوتبال تراکتور و همچنین ماشین سازی را با وزیر ورزش در میان گذاشتم و گفتم که مالکیت باشگاه ماشین سازی بهتر است به کارخانه بازگردد و وزیر ورزش و جوانان نیز قول دادند تا هم موضوع تراکتور و هم ماشین را پیگیر باشند و اعلام کردند هر مشکلی در مورد بازی‌های آسیایی تراکتور که در استان قابل حل نبود از تهران پیگیری خواهد کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *