×
×

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور :
۴۰ درصد زمین های کشاورزی کشور تثبیت مالکیت شده است

  • کد نوشته: 2698
  • مهر ۱۱, ۱۴۰۲
  • 123 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با وجود چالش های گوناگون و موانع قانونی، تاکنون ۴۰ درصد از زمین های کشاورزی کشور، معادل حدود هفت میلیون هکتار، تثبیت مالکیت و منتج به صدور سند شده است.
    ۴۰ درصد زمین های کشاورزی کشور تثبیت مالکیت شده است

    به گزارش دیار آذربایجان : «حسن بابایی» روز سه شنبه در نشست رؤسای واحدهای ثبتی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار امیدواری کرد که با تصویب برنامه هفتم توسعه و امکان صدور اسناد برای همه قطعه های کشاورزی در این قانون و اصلاح برخی قوانین، شتاب صدور اسناد در پهنه های کشاورزی افزایش یابد.

    وی اعلام کرد: آذربایجان‌شرقی در صدور سند برای زمین های کشاورزی، بالاتر از میانگین کشوری است و بیش از ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی در این استان تثبیت مالکیت شده است.

    معاون رئیس قوه قضائیه، صدور سند برای زمین های شهرک های صنعتی را از برنامه‌های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای حمایت از تولید اعلام و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بیشتر این شهرک ها در مناطق مختلف کشور تثبیت و سنددار شوند.

    بابایی، آذربایجان شرقی را از استان‌های پیشرو کشور در اجرای این برنامه بیان کرد و افزود: در ۱۴ شهرک صنعتی این استان برای ۴ هزار و ۳۰۸ قطعه تولیدی به مساحت ۲ هزار و ۲۲۷ هکتار سند مالکیت صادر شده است.

    در این نشست، آخرین وضعیت طرح کاداستر ( حدنگار ) در واحدهای ثبتی ۲۹ گانه آذربایجان شرقی بررسی شد.

    به گفته « محمد افخمی»، مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی، عملیات حدنگاری در ۷۵ درصد اراضی استان انجام شده است و تا ۲ سال آینده با اتمام این طرح، همه اراضی استان دارای سند مالکیت خواهد شد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *