×
×

با حضور مشاور رئیس جمهور صورت گرفت /
بهره برداری از واحد بسته بندی خشکبار در ارس

  • کد نوشته: 2802
  • آذر ۷, ۱۴۰۲
  • 194 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : واحد بسته بندی خشکبار با سرمایه گذاری ۱۰هزار و ۹۱۰ میلیارد ریالی با حضور «حجت‌الله عبدالملکی» مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس بهره برداری شد.
    بهره برداری از واحد بسته بندی خشکبار در ارس

    به گزارش دیار آذربایجان :، این واحد به همت بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع احداث شده است و با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۲ نفر و ظرفیت سالانه هفت هزار تن آغاز به فعالیت کرد.‌

    این واحد تولیدی جزو شرکت‌های صادرات‌ محور ارس بوده و محصولات خود را به کشورهای حوزه اوراسیا صادر خواهد کرد.

    افتتاح واحد صنایع غذایی با سرمایه گذاری ۱۸۷۰ میلیارد ریال

    امروز همچنین با حضور عبدالملکی واحد تولیدی صنایع غذایی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

    این واحد با سرمایه‌گذاری ۱۸۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی مستقیم برای ۵۵ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۱۱ هزار تن انواع کیک و شیرینی آردی در منطقه آزاد ارس احداث شده است.‌

    این واحد تولیدی در کمتر از یکسال با حمایت سازمان منطقه آزاد ارس راه‌اندازی شده است و از جمله واحدهای صادرات‌ محور است که تولیدات خود را به کشورهای عراق، روسیه، امارات، سوریه، قزاقستان صادر خواهد کرد.

    مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امروز همچنین از پروژه احداث باند دوم جاده جلفا – مرند بازدید کرد. در این بازدید «خلیل‌اله صدر نورمحمدی» معاون عمرانی منطقه آزاد ارس گزارشی از رفع معارضات و پیشبرد قطعه آخر پروژه با تامین مالی لازم ارائه کرد.‌

    بر اساس توافق بین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا- مرند از خروجی منطقه تا محدوده هرزندات برعهده سازمان منطقه آزاد ارس است که تا به امروز ۲۸ کیلومتر آن اتمام و زیربار ترافیک رفته و تنها ۶ کیلومتر آن باقیمانده است که عملیات اتمام احداث ۶ کیلومتر باقیمانده با جدیت و سرعت بالا درحال انجام است.

    به گزارش دیار آذربایجان :، منطقه آزاد ارس با قرار گرفتن در مجاورت کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و برخورداری از ۲۳۸ واحد صنایع فعال و ۱۵۱ واحد صنایع در دست ساخت نقطه طلایی تجارت و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی و کشور نقش ایفا می کند.

    این منطقه آزاد با داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.

    نویسنده: مهدی درخشانی
    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *