×
×

رئیس ستاد انتخابات استان:
سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند

  • کد نوشته: 2878
  • دی ۲۷, ۱۴۰۲
  • 153 بازدید
  • ۰
  • رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: از جمعیت چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۵ نفری استان سه میلیون و سه هزار و ۲ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات اسفند ماه امسال هستند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ نفر رای اولی هستند و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند.
    سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند

    به گزارش دیار آذربایجان :، تراب محمدی روز چهارشنبه در سلسله نشست های فرهنگی و رسانه ای به سوی قله با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استان از هر جهت آماده برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه است، اظهار کرد: کمیته های ۹ گانه وظایف خود را به طور کامل انجام می دهند تا در یازده اسفند ماه امسال شاهد برگزاری انتخاباتی پرشکوه با حضور حداکثری مردم باشیم.

    وی از احراز هویت به طور آنلاین در این انتخابات خبر داد و گفت: ۴۴۰ نقطه استان که آنتن دهی ضعیف داشتند شناسایی شده است و تلاش می کنیم تا روز انتخابات این مشکل را برطرف کنیم.

    محمدی با بیان اینکه دادن چند رای با یک کد ملی جرم است، گفت: با آنلاین شدن احراز هویت، امکان این تخلف از بین می رود اما ستاد انتخابات به این هم بسنده نکرده و پس از انتخابات، کد ملی های تکراری را شناسایی و برخورد قانونی لازم را انجام خواهیم داد.

    احتمال افزایش ۱۵ درصدی تایید صلاحیت شدگان در آذربایجان شرقی وجود دارد

    رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از تایید صلاحیت ۴۴۶ نفر در استان برای دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: احتمال اینکه تعداد تایید صلاحیت شدگان استان بیشتر شود بالاست و برآورد ما این است که ۱۵ درصد به رقم فعلی افزوده می شود.

    محمدی تعداد نامزدهای انتخاباتی این دوره را ۶۰ درصد بیشتر از دوره قبل اعلام و اضافه کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در استان انجام شده است و آماده برگزاری انتخابات پیش رو در ۵۰ حوزه شامل ۱۳ حوزه اصلی و ۳۷ حوزه فرعی هستیم.

    وی به تمهیدات این ستاد برای تبلیغات نامزدها در حوزه های اصلی اشاره کرد و گفت: براساس تصمیمات گرفته شده، هر نامزد انتخاباتی فیلمی ۲۰ دقیقه ای شامل بیوگرافی و برنامه های خود و هوادارانش تهیه خواهد کرد که این اقدام در راستای عدالت تبلیغاتی است ضمن اینکه پلتفرم های ( سکوهای اینترنتی ) دولتی نیز به طور تقریبا رایگان در خدمت نامزدها خواهند بود.

    محمدی بر شفافیت مالی در این دوره از انتخابات تاکید کرد و افزود: بر این اساس مسئول مالی و شماره حساب ویژه برای نامزدها تعیین شده است و همه ورود و خروج های مالی از این طریق قابل کنترل است.

    وی در مورد سقف هزینه های هر نامزد نیز اظهار کرد: این هزینه ها شهر به شهر و منطقه به منطقه متفاوت است.

    انتشار فهرست حامیان ممنوع است

    محمدی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات فهرست حامیان نداریم، گفت: تنها احزابی که طبق ماده ۱۰ مجوز فعالیت دارند می توانند فهرست ارایه کنند و در صورتی که قوانین جدید انتخاباتی از سوی هر حزبی رعایت نشود به مدت ۲ دوره از فعالیت و ارائه فهرست در انتخابات محروم خواهد شد.

    وی در مورد نظارت بر تخلفات از جمله خرید و فروش رای افزود: هیات های نظارت و بازرسان ستاد انتخابات و نمایندگان ویژه فرمانداران در شعب حضور دارند و اگر تخلفی ثابت شود طبق قانون برخورد خواهد شد.

    رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی به انجام چند نظرسنجی در مورد درصد مشارکت مردم در این انتخابات اشاره کرد و گفت: در پنج نظرسنجی که در این زمینه در استان انجام شده است ۴۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که در انتخابات شرکت می کنند و قطعا با افزایش شور انتخاباتی این آمار رو به افزایش خواهد بود.

    وی اضافه کرد: با توجه به تعداد نامزدها و افزایش ۶۰ درصدی نسبت به دوره قبل، پیش بینی ما این است که درصد مشارکت در این دوره بیشتر می شود.

    استاد حوزه علمیه تبریز نیز در این نشست گفت: شرکت در انتخابات پیش رو، هم حق است هم تکلیف و این حق مردم است که در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند و بدانند که اگر شرکت نکنند باید تاوان بدهند.

    حجت الاسلام علی نظری افزود: در تمدن غربی، حضور اکثریت به معنی حقیقت است در تمدن اسلامی حضور اکثریت برای پشتیبانی از حقیقت است.

    وی اضافه کرد: در تمدن اسلامی از مردم برای عکس جلوه دادن حقیقت رای نمی گیرند بلکه از رای اکثریت برای حمایت از حق و حقیقت استفاده می کنند که این در تضاد با تمدن غربی است.

    اصحاب رسانه همواره پیشران توسعه فرهنگی و سیاسی بوده اند

    معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در دومین برنامه از سلسله نشست های فرهنگی، رسانه ای به سوی قله، برگزاری با شکوه انتخابات با مشارکت حداکثری مردم را مکمل عملیات غرور آفرین اخیر سپاه توصیف و اظهار کرد: اصحاب رسانه همواره پیشران توسعه فرهنگی و سیاسی بوده اند و این بار در شکل گیری حماسه با شکوه انتخابات یازده اسفند ایفای نقش خواهند کرد.

    حسن گلی با اشاره به شرایط خاص نظام بین الملل از جمله جنگ ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، گفت: برگزاری انتخابات یازده اسفند بر اساس راهبردهای چهارگانه ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت حداکثری، رقابت جدی، سلامت و امنیت کامل با کمک به رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور، پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به دنیا مخابره خواهد کرد که این مهم اسباب مسرت و امیدواری دوستان انقلاب اسلامی و ناخرسندی و ناامیدی دشمنان از جمله صهیونیست‌ها را در پی خواهد داشت.

    معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبیین اهمیت انتخابات و تشریح نتایج حضور گسترده مردم در پای صندوق های را رسالت مهم رسانه های استان توصیف کرد.

    دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می شود.

    آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *