×
×

افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا

  • کد نوشته: 4298
  • فروردین ۲۸, ۱۴۰۳
  • 28 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از این گمرک خبر داد.
    افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا

    خلیلی میزان صادرات اداره کل گمرک جلفا را در سال گذشته برابر ۳۲۴ هزار تن و به ارزش ۱۸۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۲ و ۲۴ درصد افزایش یافت.

    خلیلی عمده کشور‌های مقصد صادرات از این مبدا گمرکی را کشور‌های ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان عنوان کرد و گفت: خشکبار، مشتقات نفتی ، رنگ و سنگ نما عمده کالا‌های صادر شده بود.

    وی همچنین میزان کشفیات قاچاق در سال گذشته از این گمرک را ۳۱۸ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال اعلام کرد که حاکی از افزایش ۲۳۳ درصدی تعداد پرونده‌های متشکله با توجه به هوشیاری کارکنان این مجموعه در مبارزه با پدیده شوم قاچاق است.

    خلیلی اظهار کرد: مجموع درآمد گمرک جلفا در۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، ۲۲هزارو ۷۳۸میلیارد ریال بود که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴۷درصدی همراه بود.

    وی همچنین از افزایش ۲۷ درصدی واردات کالا به گمرک جلفا در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: میزان واردات در ۱۲ماهه سال گذشته برابر با ۲۸۵ هزار تن به ارزش ۸۶۷ میلیون دلار بود.

    خلیلی اظهار کرد: عمده کالا‌های وارداتی در مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ تخته و الوار، کشنده‌های مستعمل، مواد اولیه سیگار و ام دی اف خام بود که از کشور‌های ترکیه، آلمان، ژاپن و چین به کشور وارد شد.

    وی همچنین ارزش ترانزیت خارجی از مبدا جلفا را در سال گذشته ۸۹۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشت.

    مدیرکل گمرک جلفا تعداد مسافرانی که در سال گذشته از مرز جلفا تردد کردند را ۱۰۴ هزار و ۴۰۰ نفر برشمرد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *