×
×

سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود

  • کد نوشته: 4340
  • فروردین ۲۹, ۱۴۰۳
  • 28 بازدید
  • ۰
  • معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع می رسد.
    سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود

    معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های صورت گرفته در این بخش است.

    صادق ستاری فرد  افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضا‌های ورزشی برای سال ١۴٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود.

    وی اضافه کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

    معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای ورزشی دانش‌آموزی در آذربایجان غربی هم اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مترمربع با اجرای طرح شهید سلیمانی به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

    دو برابر شدن اعتبارات بهسازی و ایجاد زیر ساخت های ورزشی آذربایجان غربی

    معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفت‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این اعتبارات امسال ۲ برابر شود.

    ستاری فرد گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١۴٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

    معاون وزیر اظهار کرد: ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *