×
×

اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است

  • کد نوشته: 4453
  • اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳
  • 24 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: اعتبارات مربوط به ایجاد زیرساخت‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان محدود است.
    اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است

    حسن محمدی ادیب از اجرای ۹۱ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دراستان اردبیل خبر داد و گفت: محدودیت اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باعث کندی اجرای طرح‌های زیرساختی در این بخش شده است.

    مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در اجرای پروژه گردشگری پل معلق ازناو خلخال آماده هستیم افزود: حداقل اعتبارات پیش بینی شده برای ایجاد زیرساختهای این طرح بزرگ ۲۰۰ میلیارد ریال است.

    او اظهار داشت: در حالی که کل اعتبارات ایجاد زیرساختهای گردشگری در استان برای کمک به ۹۱ طرح در حال اجرای گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های طرح پل معلق خلخال بدون کمک گرفتن از سایر منابع اعتباری ملی امکان‌پذیر نیست.

    محمدی ادیب افزود: در حالی که سرمایه‌گذاران همه ۹۱ طرح گردشگری استان منتظر مساعدت‌های دولتی و اداره کل میراث فرهنگی هستند، اساس توزیع اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای پیشرفت فازهای پیش بینی شده در طرح‌های گردشگری است.

    مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای طرح پل معلق خلخال و تاخیر بیش از اندازه در ساخت آن گفت: در حالی که پروژه احداث پل معلق سرعین بسیار دیرتر از پل معلق خلخال آغاز شده ولی با تلاش سرمایه گذار این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا خرداد ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    او تصریح کرد: ما متعهد به رفع موانع سرمایه‌گذاری از مقابل سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری هستیم، در عین حال انتظار از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها نیز اجرا و تکمیل طرح بر اساس برنامه زمانبندی شده با استفاده از حداکثر توان مالی خود و پرهیز از تاخیر در زمان اجرای پروژه است.

     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *