×
×

مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد

  • کد نوشته: 4497
  • اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
  • 19 بازدید
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه گفت: هنرمندان در تولید اثر‌های هنری به مسائل مبتلا به روز جامعه به طور ویژه توجه نمایند.
    مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد

    آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با قدردانی از تلاش‌های جامعه هنری گفت: هیچ کشور و ملتی در این روزگار از ارایه مفاهیم در قالب هنر بی‌نیاز نیست و در شرایط کنونی با نقطه آرمانی بسیار فاصله داریم.

    نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل افزود: هنر می‌تواند به نقطه اعجاز و شاهکار برسد، یک کشور را زیر و رو کند، حساس‌ترین عواطف را تربیت نماید، قلعه بزرگی در برابر هجمه‌های سنگین علیه کشور باشد و اینها مقاصد فاخری است که ملت از مجامع هنری انتظار دارند.

    او با تبیین برخی کاستی‌های تولیت در عرصه هنر بیان کرد: سرمایه‌های بزرگ هنری در رشته‌های مختلف داریم که محصول سیستم نیستند؛ زیرا اگر محصول سیستم بودند، یک نفر نمی‌شدند و به طور طبیعی دارای تعداد زیادی از این شخصیت‌ها می‌شدیم.

    عاملی با اشاره به اینکه در یک پیچ تاریخی بزرگ از نظر اخلاقی، احساسی و عواطف قرار داریم، افزود: به ویژه از نظر احساس‌های جمعی نیاز ضروری به زبان هنر داریم و از این رو هنر از جامعه و جامعه از هنر نباید جدا شود.

     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *