×
×

معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی

  • کد نوشته: 4854
  • اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳
  • 20 بازدید
  • ۰
  • فرماندار خوی در آیین گرامیداشت مقام معلم گفت: معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی است .
    معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی

    مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی و کشوری خوی با حضور فرماندار ، مسئولین شهرستانی و معلمان در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی بوتراب برگزار شد .

    کریم علی نژاد فرماندار ویژه خوی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و دیگر شهدای معلم گفت:
    معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی بوده و راه انبیا را طی نموده و در تربیت نیروی انسانی در جامعه نقش کلیدی دارند به همین خاطرتکریم آنان وظیفه همگان می باشد.
    علی نژاد به خدمت معلمان در مناطق صعب‌العبور اشاره کرد و گفت : 
    معلمان در سخت‌ترین شرایط اقلیمی و آب و هوایی ونقاط و موقعیت های جغرافیایی جهت تربیت فرزندان میهن اسلامی تلاش می کنند تا بچه های این کشور را به آگاهی و کمال برسانند .

    وی به تاثیرگذاری معلمان در توسعه جامعه اشاره کرد و گفت : معلمان تاثیرگذارترین قشر در توسعه فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی جامعه بوده و حضور فعال دارند بطوری که در  تربیت نسلی انقلابی در دوران های مختلف موفق بوده و مبین آن جوانانی است که از اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس و تا حال پای کار انقلاب حاضر بوده و هستند. 

    وی تاکید کرد: معلمان بعنوان افسران سپاه پیشرفت در خط مقدم تربیت نسل انقلابی می باشند و امروز پیشرفت های کشور درتمامی عرصه های علمی، کشاورزی، موشکی،پزشکی و ….مدیون این عزیزان است.

    فرماندار خوی معلمان را به مثابه آیه های قرآن همان  مقام محسنین دانست و گفت: معلمان بهترین مصداق آیه محسنین هستندچرا که معلمی یعنی از خود گذشتی یعنی ایثار و فداکاری برای دیگران است و این مقام معلم است.
    علی نژاد به حضور پرشور معلمین در جبهه های جنگ اشاره کرد و افزود :
    بیشترین شهدای دفاع مقدس را شهدای فرهنگی و دانش آموز شامل می شود بطوری که معلمان با شاگردانشان در جبهه همرزم شدند و فضای درس و مشق را به کنار توپ و تانک بردند تاسرمشق جهاد را به طور عملی به شاگردانشان املا کنند.

    فرماندار خوی در پایان سخنان خود گفت : معلمان با نشان دادن راه درست و تفکر انقلابی به مثابه آیه یخرجونهم من الظلمات الی النور انسان ها را از تاریکی ها به سمت نور سوق می دهند.
    در ادامه مراسم گرو تواشیح خاتم الاوصیاء آموزش و پرورش سرود 
    همتایان معلم را اجرا نمودند .
    در پایان مراسم معلمان نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند .

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *