×
×

بازدید هیئت وزارت کشاورزی عراق از باغ هاوسردخانه‌های سیب مراغه

  • کد نوشته: 4914
  • اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
  • 28 بازدید
  • ۰
  • هیئت ورزات جهاد کشاورزی عراق از زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله باغ‌ها و سردخانه‌ها و واحد‌های بسته بندی سیب درمراغه بازدید کردند.
    بازدید هیئت وزارت کشاورزی عراق از باغ هاوسردخانه‌های سیب مراغه

    مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این بازدید به منظور ایجاد بازار هدف برای سیب مازاد مراغه و محصولات کشاورزی استان در کشور عراق برنامه ریزی شده است.

    جعفر وند افزود: نزدیکی شهر مراغه به کشور عراق بهترین مزیت و ظرفیت برای گسترش ارتباطات اقتصادی دوطرف برای صادرات سیب این شهرستان است.

    وی اضافه کرد: باغداران مراغه باداشتن یک سوم باغ‌های سیب استان بیشترین محصول سیب آذربایجان شرقی را تولید می‌کنند.

     وی افزود: سالانه در این شهرستان ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن سیب با کیفیت تولید می‌شود که بخش زیادی از آن به دیگر استان‌های کشور و خارج صادر می‌شود.

    مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: باغداران مراغه‌ای دانش وتجربه بالایی در تولید سیب دارند و زیرساخت‌های نگهداری، بسته بندی و صادرات این محصول دراین شهرستان فراهم است.

    شهرستان مراغه ۲۴ هزار هکتار باغ دارد که از این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار به باغ‌های سیب اختصاص دارد و سالانه در این شهرستان حدود ۴۰۰ هزار تن میوه تولید می‌شود.

    در این شهرستان همچنین برای نگهداری سیب ۵۴ واحد سردخانه به ظرفیت ۱۶۰ هزار تن و ۲ واحد سورتینگ و بسته بندی مکانیزه سیب فعال است.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *