دبیر اجرایی هفتمین جشنواره انگور ارومیه در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفتمین جشنواره انگور ارومیه با مشارکت ۱۶۰ هزار بازدید کننده از آذربایجان غربی و دیگر شهرهای کشور امروز پنجم مهر ماه به کار خود پایان داد.
امید سیاح با بیان اینکه، هفتمین جشنواره انگور ارومیه، بهعنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و کشاورزی منطقه شناخته میشود گفت: امسال ۱۱۷ غرفه در این جشنواره ایجاد شده بود که ۲۷ غرفه در اختیار شهرداریهای مناطق و سازمانهای زیر مجموعه شهرداری ارومیه قرار گرفته بود.
سیاح افزود: این غرفهها به محلی برای ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت تعاملات فرهنگی و اقتصادی تبدیل شد و همچنین همکاران شهرداری همه روزه در غرفههای مربوط به شهرداری جهت ارائه خدمات و شنیدن مشکلات شهروندان حاضر بودند.
دبیر اجرایی جشنواره انگور، ضمن ابراز خرسندی از موفقیت جشنواره گفت: امسال شاهد استقبال پرشور مردم از جشنواره بودیم به طوریکه این رویداد به مدت سه روز تمدید شد.
سیاح هدف از برگزاری جشنواره ایجاد فضای شاد و پرانرژی برای مردم و آشنایی با سنتهای گذشته عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری مجموعههای مختلف، از جمله شهرداری، توانستیم این هدف را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه، برگزاری چنین رویدادهایی در شهر، نیاز مبرمی به ایجاد نشاط و تقویت ارتباطات اجتماعی دارد گفت:جشنواره انگور امسال توانسته به خوبی این نیاز را برآورده سازد.
وی با اشاره به نقش کلیدی شهرداری در برگزاری این رویداد ادامه داد: ۲۷ غرفه اختصاصی مجموعه شهرداری در جشنواره حضور داشت که در آنها خدمات مختلفی به مردم ارائه شد. از آشنایی با پروژههای عمرانی و فرهنگی شهرداری گرفته تا ارائه برنامههای تفریحی و سرگرمی، این غرفهها بخش مهمی از جذابیتهای جشنواره بودند.
سیاح همچنین افزود: این جشنواره نه تنها فضایی برای تفریح و شادی مردم فراهم کرد، بلکه به عنوان بستری برای ارتقای سطح آگاهیها در خصوص محصول انگور و ظرفیتهای اقتصادی آن نیز عمل کرد.
دبیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی و نشستهای تخصصی در حوزه کشاورزی و بازاریابی، یکی از بخشهای مهم این جشنواره بود که با استقبال کشاورزان و تولیدکنندگان روبرو شد.
سیاح ادامه داد: در این جشنواره دانشگاه آفاق مشارکت داشت که با ارائه اطلاعات جامع در رابطه باکاشت، داشت و برداشت اطلاعات لازم را به کشاورزان ارائه داد
دبیر اجرایی جشنواره از حضور دو غرفه فروش نهال در این جشنواره خبر داد و گفت: در این غرفهها بیش از ۷۰ نوع مختلف نهال انگور بفروش رسید که ۵۰ نوع بومی و ۲۰ نوع نهال وارداتی از کشورهای کانادا امریکا و ازبکستان بود که مورد استقبال کشاورزان و علاقهمندان به باغبانی قرار گرفت و فرصتی فراهم شد تا آنان با گونههای متنوعی از انگور آشنا شده و نهالهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
راهاندازی رادیو اوزوم(رادیو انگور)
سیاح بیان کرد: یکی از دیگر بخشهای جدید این جشنواره، راهاندازی رادیو اوزوم بود که برای نخستین بار در ارومیه راه اندازی شد.
وی افزود: این رادیو با پخش زنده و ایجاد فضای صوتی و تصویری، توانست تجربهای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد.
دبیر اجرایی هفتمین جشنواره انگور ارومیه با اشاره به برخی کمبودها و مشکلاتی که در این دوره وجود داشت، گفت: با استفاده از نظرسنجیهایی که از بازدیدکنندگان انجام شد، تلاش میکنیم تا این کاستیها را برای دورههای آینده برطرف کنیم و جشنواره انگور را به سطحی ملی و حتی بینالمللی ارتقا دهیم.
دیدگاهتان را بنویسید