×
×

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس :
توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه ضروری است

  • کد نوشته: 960
  • آذر ۱۰, ۱۴۰۰
  • 177 بازدید
  • ۰
  • دیار آذربایجان : : نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس عقلانیت گرایی دولت سیزدهم را موضوعی امیدبخش در حوزه سیاست خارجی برشمرد و گفت: توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه ضروری است.
    توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه ضروری است

    به گزارش دیار آذربایجان : ، احمد علیرضا بیگی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری، یکی از راهکارهای مهم توسعه اقتصادی کشور را داشتن روابط حسنه، مناسب، رو به رشد و همراه با تاکید بر اشتراکات دینی، زبانی، قومی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه بیان و اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه ایجاب می‌کند با تمامی کشورها از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان روابط بسیار نزدیک اقتصادی و سیاسی داشته باشیم تا ملت‌های دو طرف از منافع این روابط بهره مند شوند.

    وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه، گفت: اشتراکات فراوان با این کشورها باید توسط دستگاه دیپلماسی کشور برجسته‌تر شود.

    این نماینده مجلس یازدهم، قرینه سازی در روابط خارجی را یکی از چالش‌های مهم این حوزه دانست و ادامه داد: متأسفانه قبلاً چنین رویه‌ای معمول شده بود که نتیجه آن بروز تنش‌های مختلف با کشورهای همسایه بود.

    علیرضابیگی، ایران را کانون وطنی برای مردم کشورهای همسایه به لحاظ تاریخی و فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: از این منظر ایران و جمهوری آذربایجان یک ملت و دو دولت هستند که باید از این فرصت تاریخی بدیع به بهترین شکل ممکن برای بسط و توسعه همکاری‌های دوجانبه استفاده کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *