×
×

ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی

  • کد نوشته: 4396
  • اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
  • 31 بازدید
  • ۰
  • جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰ تن آماده سازی کرد.
    ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آستانه ۳۱ فروردین ماه روز ملی گندم و نا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم در سال جاری آماده سازی شده است.

    خسرو شهبازی گفت: آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، با توجه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در آذربایجان غربی نیز برگزار می‌شود و از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر خواهد شد.

    وی خاطر نشان کرد: ۱۸ کارخانه آرد و نان در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند که آمادگی تولید آرد کامل نانوایی با کیفیت را دارند.

    شهبازی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد که حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری و در سیلو‌ها ذخیره سازی شد و استان به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود مورد نیاز مزارع گندم استان تامین و این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ و همچنین کود‌های ریز مغذی شامل سولفات آهن، سولفات روی و کود‌های زیستی جهت افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تامین شده است.

    وی تاکید کرد: علی رغم بارش‌ها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود. 

    شهبازی تصریح کرد: ارقام گندم تولیدی در جهت افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به زارعین گندمکار توصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *